אומן בחג הסוכות

 

אומן שוקקת חיים בכל ימות השנה, והיא נחשבת לאחד מיעדי הטיסה הפופולריים ביותר בכל העולם ובישראל בפרט. לכל אורך השנה יוצאות טיסות לאומן, כשבחודש תשרי ובראש השנה בפרט גל הטיסות נעשה קדחתני הרבה יותר. בחג הסוכות, לעומת זאת, עדיין תוכלו להרגיש את הקסם המיוחד – אך מבלי שהדבר יהיה כרוך בצפיפות ועומס.

לחזור אחורה בזמן

אם תגיעו למעוז חסידות ברסלב, ציונו של רבי נחמן מברסלב, תרגישו שנסעתם אחורה בזמן. בסביבת הציון מסתובבים חסידים מכל רחבי העולם, רוכלים מקומיים מוכרים את מרכולתם וההרגשה היא של עיירה קטנה מלפני כמה מאות שנים. בסביבת הציון יש שילוט בשפה העברית, מגוון מקומות כשרים ואווירה מרגשת.

על החסידות ועל אומן

רבי נחמן מברסלב, מייסד החסידות, בחר את אומן כמקום מושבו. הוא הגיע אליה בערוב ימיו והחליט שכאן הוא רוצה לחיות וגם להיקבר. אחת מהוראותיו המפורסמות עסקה בנושא ההגעה לאומן בראש השנה ובחגי תשרי. רבי נחמן אמר שמי שיגיע אליו – הוא ימצא את הדרך לעזור לו באופן אישי. ההוראה  הזו מביאה בעקבותיה אינספור חסידים אל מקום הציון, שמתפללים בדביקות ומתחברים לאווירה המיוחדת. חסידות ברסלב שמה דגש מיוחד על עבודת ה' בתמימות, מתוך שמחה ופשטות. דרך הערכים הללו ניתן להגיע לקרבה לקב"ה ולהיות יהודי טוב יותר. השמחה הגדולה המאפיינת את חסידי ברסלב באה לידי ביטוי בכל חלקי הציון ובסביבותיו. אלפי חסידים רוקדים, שמחים ומשולהבים והאווירה מחשמלת.

מה קורה באומן בסוכות?

רבי נחמן מברסלב, כך על פי המסורת, אמר שמי שיבקר בקברו בסוכות יזכה לשעת רצון מיוחדת, שכן זהו זמן של קיבול תפילות ויש בו סגולה מיוחדת. בכל שנה בבית הכנסת הגדול הסמוך לציון נערכים לקראת המוני המבקרים. חלק מהמבקרים בציון בוחרים מקום ישיבה מראש ואחרים פשוט מגיעים ומצטרפים אל האווירה השמחה, הניכרת בכל אחת מהתפילות, השירים וקטעי הקדושה השונים בבית הכנסת. המצווה "ושמחת בחגך" ניכרת כאן ביתר שאת. ריקודים מלהיבים, אווירה נעימה והמון אנרגיה סובבים את איזור הציון בחג הסוכות, חול המועד ובשמחת תורה, והרחובות הסמוכים לציון עמוסים כל טוב.

בנוסף, מוקמת בסמוך לציון סוכה ענקית בה יושבים אינספור האורחים לסעוד את ארוחות החג וללמוד בצוותא. המארגנים ערוכים לכמות האורחים הגדולה ומפעילים מגוון רחב של אפשרויות הסעדה, ארוחות מוכנות, מרכולים מקומיים ואפילו בתי מלון כשרים ומסעדות כשרות.

מחירי הטיסות לאומן גבוהים במיוחד בחגי תשרי, אך ה"גל" היקר מאוד מסתיים לאחר ראש השנה. ככל שתקדימו להקדים את זמן הטיסה, כך תוכלו לקבל מחירים אטרקטיביים יותר ושעות טיסה נוחות. מרבית הטיסות מישראל כוללות עצירה בקייב או באודסה, ומשם ניתן להגיע בתחבורה ציבורית ייעודית, מוניות שירות המופעלות על ידי מקומיים וכמובן, גם מוניות פרטיות. אם יתמזל מזלכם, תמצאו טיסה ישירה לאומן ותגיעו בקלות ובנוחות.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.