אומן בחנוכה 2018 – טיסות ואיפה חוגגים את החג?

 

חסידיו של רבי נחמן מברסלב נוהגים לפקוד את ציונו בשלושה מועדים מרכזיים: בראש השנה, שבת חנוכה ובחג השבועות. המנהג הזה החל עוד בחייו של רבי נחמן, וממשיך גם לאחר מותו. חג החנוכה, חג האור והברכה, הוא הזדמנות נהדרת להגיע אל ציונו של רבי נחמן, להתבשם מהאווירה המיוחדת ולשאוב אנרגיה וכוח לכל ימות השנה – אז מה מחכה לכם באומן בחנוכה? ומה אתם צריכים לדעת לפני שמגיעים?

 

טיסות

בשנים האחרונות, מחירי הטיסות הולכים ויורדים והתחרות בשיאה. בזכות הסכם שמיים פתוחים וכניסת חברות הלואו-קוסט לישראל, אתם יכולים ליהנות ממחירים אטרקטיביים בכל ימות השנה – ובפרט בתקופה זו של השנה. השנה נכנסו למשחק חברות זרות נוספות וגם אל על מתחילה במגמה של הורדת מחירי הטיסה. הוסיפו לכך את העובדה שמדובר ביעד זול באופן כללי ויתרה מכך – שזו לא תקופת התיירות (שכן החורף האוקראיני החל בסערה…) – ותקבלו מחירי טיסה משתלמים ונוחים. על אף שבחנוכה רבים בוחרים לטוס לאומן, מחירי הטיסות לא נפגעים מכך וההיצע עדיין גבוה מהביקוש.

 

האם כדאי לנסוע בקבוצה או לבד?

ראשית, ערכו סקר שוק ובדקו את המחירים המוצעים – כמה עולה כרטיס טיסה לאומן? מהי עלות השהות? ובאיזה הרכב אתם מגיעים? ובנוסף, מהו הערך המוסף שיש בקבוצה? בהתאם לכך תוכלו לקבל החלטה מושכלת יותר. חשוב לדעת שבתקופה זו של השנה יש טיולים מאורגנים הכוללים ליווי רבני, סיורים מודרכים ופעילויות מיוחדות, כמו גם דאגה ללוגיסטיקה של הטיול – לינה, ארוחות ועוד. בנוסף, יש קבוצות המיועדות לנשים ואחרות המיועדות לגברים ואף למשפחות.

 

מה עושים בחנוכה באומן?

חג החנוכה, חג האור, מזמן הזדמנות נהדרת לשהות יחד בצוותא בציונו של רבי נחמן מברסלב. בימים אלו ובשבת חנוכה בפרט, מתכנסים כל החסידים יחד, שרים יחד, עורכים מפגשים משותפים, רוקדים ואפילו עורכים מפגשי התבודדות מיוחדים. האווירה המיוחדת שנוצרת כתוצאה מהצוותא, מחברת בין זרים גמורים ומגבירה את האור המיוחד של חג החנוכה. בנוסף, בבתי הכנסת מתקיימים תפילות חגיגיות, מדליקים יחד נרות חנוכה ברוב הדר, מתכנסים יחדיו לארוחות ומעצימים את החוויה הרוחנית לאין ערוך.

 

חג של משפחות

חשוב לדעת כי בניגוד לראש השנה, אז פוקדים את הציון בעיקר גברים, בחנוכה משתתפות גם הנשים באופן פעיל ורבות מהן בוחרות במועד זה לנסיעה. לא זו בלבד, אלא שגם משפחות רבות מגיעות לשהות יחד ולבלות בצוותא את ימי החג – מאחר והילדים בחופשה מבית הספר. האווירה המשפחתית המיוחדת שנוצרת הופכת את חג החנוכה מחג מיוחד של אור – למשפחתי ונעים הרבה יותר!

 

שימו לב למזג האוויר

אוקראינה שרויה עמוק בתוך החורף והטמפרטורות צונחות משמעותית, לכן הקפידו להיערך בהתאם. הצטיידו בביגוד תרמי, מעיל מחמם מאוד, נעליים שניתן לצעוד בהן בשלג וכן כפפות, כובע וגרביים טובים.