אומן בסוכות – 2018 מחירים וזמני טיסות

העיר האוקראינית אומן היא אחד מיעדי הטיסה הפופולריים ביותר בעולם. עשרות אלפי חסידי ברסלב נוהרים אליה מכל רחבי העולם, שכן בה נמצא קברו של רבי נחמן מברסלב, מנהיג החסידות. אם תבקרו במעוז החסידות וברחובות הראשיים הסובבים את ציונו של רבי נחמן, תרגישו כאילו הגעתם אל עיירה קטנה בת כמה מאות שנים. אינספור יהודים משוטטים ברחבי המתחם, מוכרים את מרכולתם ואל תופתעו אם תיתקלו גם בשילוט בשפה העברית. אך בעוד שאומן פופולרית מאוד בכל ימות השנה, בראש השנה היא הופכת להיות פופולרית במיוחד – והגל הזה לא שוכח גם בחגי תשרי, ובסוכות ספציפית. הנה סקירה קצרה על הטיסות לאומן, על העיר בכללותה ועל האווירה שיש בה בסוכות.

כמה מילים על אומן

באומן בחר רבי נחמן מברסלב, מייסד חסידות ברסלב, לבלות את שארית חייו. הוא הגיע אליה בערוב ימיו והחליט שזה יהיה מקום מושבו האחרון. החסידות שהקים שמה דגש על ערכים כמו תמימות, שמחה ופשטות כחלק בלתי נפרד מהאמונה באלוקים. על אף שנחשבה למיעוט בעולם, כיום היא נחשבת לאחת החסידויות הגדולות בעולם, שכפי שהוזכר לעיל – חסידיה פוקדים את ציונו של רבי נחמן לכל אורך השנה, ובתקופת החגים ביתר שאת.

טיסות לאומן

כמו בכל דבר בעולם – כשהביקוש גבוה, המחירים עולים. כך גם בכל הנוגע לטיסות לאומן. לקראת ראש השנה וחודשי החגים המחירים מאמירים באופן בלתי רגיל – עד לשיעור של כ-660% יותר מהמחירים הרגילים, וככל שהמועד מתקרב – כך קשה יותר למצוא טיסה במחיר אטרקטיבי. אם בימים כתיקונם מחירי הטיסות עומדות על כ-300$, אזי לקראת ראש השנה והחגים נצפה להיתקל גם במחירים של 1000$. הטיפ שלנו: ככל שתקדימו להזמין את הטיסה, כך תיהנו ממחיר נוח יותר, שעות טיסה נוחות יותר ושקט נפשי. עם זאת, לאחר ראש השנה מחירי הטיסות יורדים במקצת, כך שאם אתם מתכננים להגיע לאומן לחג הסוכות – ייתכן וצפויות לכם טיסות במחירים נוחים יותר.

בחודשי השיא (כמו חגי תשרי), חברות תעופה שונות מציעות טיסות ישירות לאומן, מה שהופך את ההגעה לעיר לנוחה במיוחד, אך עדיין מרבית הטיסות יכללו עצירת ביניים בעיר הבירה של אוקראינה – קייב, או באודסה, העיר השניה בגודלה באוקראינה. אל אומן ניתן להגיע עם חברות תעופה מגוונות, ביניהן חברת אל על הישראלית המגבירה את תדירות הטיסות היוצאות מישראל אל אומן, קייב או אודסה בחודשי החגים, או חברת התעופה הרשמית של אוקראינה, המציעה אף היא טיסות סדירות ליעדים מגוונים באירופה בכלל, ולערי אוקראינה בפרט.

איך מגיעים מקייב לאומן?

אם התמזל מזלכם והשגתם כרטיס טיסה במחיר אטרקטיבי לחגי תשרי ולסוכות בפרט וכרטיס הטיסה שלכם מביא אתכם לקייב – דעו כי יש מספר דרכים בהן תוכלו להגיע אל אומן ממנה. כעיר הבירה של אוקראינה, קייב נחשבת לאחת הערים המרושתות ביותר מבחינת תחבורה. היא ממוקמת במרחק של 220 ק"מ מהעיר אומן (אודסה, לשם ההשוואה, ממוקמת במרחק של 270 ק"מ מאומן), ותוכלו להגיע ממנה אל אומן בדרכים שונות, בנסיעה שאורכת כ-3 שעות בכביש אוטוסטרדה מהיר:

אוטובוס ציבורי – ישנו קו קבוע המופעל בין הערים קייב לאומן, העובר בדרך במספר תחנות מרכזיות. הוא נחשב לזול במיוחד, אך לא מהיר מאוד. בדקו היטב את שעות היציאה ואת המיקום המדויק, כדי להבין האם תוכלו להיסמך עליו בהתאם לשעה בה טיסתכם נוחתת.

חברות אוטובוסים ייעודיות – ישנן חברות נסיעה ייעודיות המתמחות בנסיעות לאומן. הן נחשבות לאטרקטיביות מבחינת המחיר, מציעות נסיעה נוחה ומתקדמת הכוללת שקעי USB ומושבים נוחים וכן תדירות נסיעה מוגברת לאורך שעות היום, חלקן נקבעו בהתאם לטיסות הנוחתות מישראל. את ההזמנה מבצעים מראש באתרי האינטרנט של חברות האוטובוסים, או שסומכים על המזל – ומצטרפים לקבוצה קיימת.

מונית פרטית – מחוץ לשדה התעופה ימתינו לא מעט מוניות שישמחו לקחת אתכם לאומן – אך במחיר גבוה הרבה יותר מדרכי התחבורה האחרות. זוהי האפשרות הנוחה ביותר, אך גם היקרה ביותר (עד 120$ דולר). כדי להוזיל את המחיר, תוכלו לחלוק מונית עם חבריכם לטיסה או להזמין מונית מראש ולקבל מחיר טוב יותר.

התניידות באומן

משהגעתם לאומן, דעו כי ההתניידות בעיר נוחה ופשוטה. בהנחה שתגיעו אל התחנה המרכזית של אומן, תוכלו ללכת כ-5 דקות אל רחוב פושקינה, הרחוב המרכזי של אומן, הממוקם בקרבת מקום לציונו של רבי נחמן מברסלב. סביב ציונו של הרבי ישנם מגוון אפשרויות לינה, ארוחות כשרות, מקווה, בתי כנסת ועוד – כך שעבור רוב החסידים, מיקום זה מייתר את הצורך לצאת מאיזור רחוב פושקינה. עם זאת, כדי להתנייד ברחבי העיר תוכלו לתפוס מונית מזדמנת (שימו לב שאתם מצוידים במטבע המקומי – גריבנה – כדי לחסוך עלויות) או להיעזר בשירותיו של נהג פרטי – זהו שירות פופולרי באוקראינה, במסגרתו נהגים מקומיים מתפקדים כנהגי מוניות בתשלום. סכמו על מחיר מראש וודאו כי הנהג מבין לאן עליו לקחת אתכם.

מה קורה באומן בחגים?

על פי המסורת, מי שמבקר בחגי תשרי בקברו של רבי נחמן מברסלב זוכה לסגולה מיוחדת, שכן זוהי שעת רצון. בקלויז, בית הכנסת הגדול באומן, נערכים בכל שנה לקבלת המבקרים – חלקם בוחרים מקום ישיבה מראש. דרכו של רבי נחמן הייתה דרך של שמחה ותפילה מתוך שמחה, ועל כן בתפילות השונות ברחבי הציון ובבית הכנסת תוכלו לשמוע פרקי שירה הנאמרים מתוך שמחה, ריקודים מלהיבים ואווירה מלאת אנרגיה. בחג הסוכות מוקמת סוכה גדולה לטובת ציבור המבקרים, בה ניתן לסעוד וללמוד. במקביל, ישנן אפשרויות הסעדה מגוונות ברחבי האיזור היהודי סביב רחוב פושקינה, כמו בתי מלון כשרים, מסעדות יהודיות ומוצרים כשרים הנמכרים במרכולים.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.