ביקור בגנים של אומן וסביבתה

עבור התייר הישראלי, אומן מהווה את מוקד התיירות המרכזי באוקראינה. עם זאת, בטח תשמחו לדעת כי לצד אתרי המורשת וההיסטוריה קיימים באוקראינה גם כמה גנים, פארקים ואתרי טבע מדהימים. אם תכננתם טיול לכמה ימים באוקראינה, הנה כמה המלצות שיאפשרו לכם להכיר אזורים שונים בדרך, או לאחר הביקור באומן.

גן העיר באודסה

גן מרהיב הממוקם במרכז אודסה שהוקם בתחילת המאה ה-19 ומאז, מהווה מוקד בילוי ותיירות עבור מקומיים ולא-מקומיים כאחד. הגן הפסטורלי שוחזר ונפתח מחדש לטובת הציבור בשנת 2007, אולם הודות לניסיון לשמר כמה שיותר אלמנטים היסטוריים בגן, עדיין ניתן ליהנות בו מהאווירה המיוחדת בכל עונות השנה. בגן קיימות כמה נקודות עניין, ביניהן שבילים מקסימים, מזרקות מעוצבות, פסלי מתכת ומגוון מקומות ישיבה. הגן מושלם עבור כל מי שמעריך אתרים היסטוריים קלאסיים, וכל מי שמחפש אטרקציה רגועה ורומנטית.  

הגנים הבוטניים של קייב

הגנים הבוטניים של קייב מומלצים עבור כל מי שמבקר בעיר. הגנים הייחודיים, מוכרים בזכות מגוון הצמחייה הכוללת עצים, פרחים בשלל צבעים, שיחים ושבילים ציוריים. אדריכלות הנוף המקומית ניכרת בכל אזור ואזור בגנים הללו, והופכת אותם למעין ממלכה בוטנית קסומה, בה ניתן לבלות בשלווה. בדומה לגנים אחרים ומפוארים באוקראינה, גם גנים אלו מתאפיינים בנופך הקלאסי והרגוע. בנוסף, מיקומם המרכזי מאפשר לתיירים לבקר בהם לצד אתרים נוספים בעיר.

טבע בהרי הקרפטים

אזור הרי הקרפטם כולל אתרי טבע פראיים המספקים למבקרים בהם נוף עוצר נשימה ושלל אפשרויות סיור, טיול ושטיפת העיניים עם מרבדים ירוקים-כחולים. הרי הקרפטים באוקראינה נחשבים לכמה מן האזורים היפים במדינה, ולמעשה מדובר על רכס המשותף לאוקראינה וכמה מדינות נוספות, ביניהן רומניה, פולין, צ'כיה ועוד. אם שתי ההמלצות הקודמות שלנו נגעו לגנים המשלבים טבע, היסטוריה ואדריכלות נוף עירונית-היסטורית, באזור הרי הקרפטים ניתן ליהנות מסגנון אחר של טבע, תרבות ואטרקציות: בסביבות האזור תוכלו למצוא אגמים ונהרות, כפרים המשמרים בצורה ייחודית ואותנטית את התרבות המקומית, ובאופן כללי ניתן ליהנות משלל חוויות טבע אקסטרימיות כמו ראפטינג, סקי ועוד, תלוי בעונת השנה. חשוב לציין, כי האזור מומלץ לביקור הן בקיץ והן בחורף, עם פעילויות מותאמות בכל אחת מעונות השנה.

גן סופיה

גן סופיה באומן מוכר כאחד מאתרי התיירות המרכזיים באוקראינה כולה, הודות לעיצובו, גודלו, חשיבותו ההיסטורית והתחזוקה האיכותית שלו המשמרת אותו בצורה נפלאה גם בימינו. גן סופיה הוא פארק גדול ומעוצב להפליא, הכולל מינים שונים של צמחייה לצד אגמים מלאכותיים, מבנים יפיפיים, שבילים מפותלים ועוד. הגן קרוי על שמה של הרוזנת סופיה פוטוצקה, ונבנה לכבודה בסוף המאה ה-18, ובתחילת המאה הבאה כבר שימש לפעילויות מוזיקליות ותרבותיות אחרות. עד היום ניתן ליהנות בו מאירועים שונים המתקיימים מפעם לפעם. עבור תיירים המגיעים לאומן לציון רבי נחמן מברסלב, מקבל האתר חשיבות מיוחדת, הודות להתייחסות רבי נחמן לגן.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.