חופשת פסח- אומן 2019

פסח הוא החג שבו יצאנו ממצרים אל הגאולה – גאולת הגוף וגאולת הנפש. לא מעט אנשים בוחרים לבלות את חג הפסח מעבר לים, באווירה מסורתית ומשפחתית, אך יש כאלה המעוניינים ליצור אווירה רוחנית ספציפית בהתאם לאמונתם ומגיעים לעיר אומן שבאוקראינה. גם השנה יגיעו רבים לשהות בסמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב וליהנות מאווירת חג בלתי נשכחת עם חסידים מכל רחבי העולם. אם גם אתם מתכננים לבלות את חופשת הפסח בעיר, הנה כמה דברים שיסייעו לכם להתכונן טוב יותר לנסיעה.

טיסות

בתקופה זו של השנה המחירים לאומן מתחילים לעלות. אחרי הכל, מדובר בראשית האביב וחודשי הקיץ ועל כן מומלץ להזדרז ולרכוש כרטיסי טיסה מוקדם ככל האפשר. עם זאת, גם בתקופה זו (שהיא לא ראש השנה, אז הכרטיסים לאוקראינה הם היקרים ביותר) של השנה ניתן בהחלט למצוא טיסות ישירות לקייב במחירים מצוינים או טיסות הכוללות עצירה באחת מערי אירופה.

הכנות לחג

כבכל שנה, הקהילה המקומית באומן מקפידה לערוך את כל ההכנות לחג בהידור רב. באזור הציון מתקיימות הגעלות כלים למי שזקוק לכך וכן מתקיים טקס שריפת חמץ. בנוסף, ציונו של רבי נחמן מברסלב עובר ניקיון יסודי וכמובן – גם כל חללי האירוח והמזון מוכשרים לכבוד החג.

ליל הסדר

מדי שנה מתקיים באומן ליל סדר חגיגי בסמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב. החוויה היא מיוחדת במינה, בה מאות חסידים מסובים יחד סביב השולחן ומדברים דברי תורה, מתבלים את קריאת ההגדה בשירים מיוחדים וב"שולחן עורך" – מתכבדים במאכלים משובחים כיד המלך.

התפילות

בחג הפסח שורה אווירה מיוחדת. התפילה נאמרת בשיא הקדושה וההתלהבות והחסידים יוצרים אווירה מיוחדת במינה לכל אורך התפילות.

הלינה

אם אי פעם יצא לכם להגיע לאומן, אתם וודאי יודעים שבעיר יש מגוון רחב של מקומות לינה. אך אם בימים כתיקונם מבקרים רבים עשויים לבחור ללון בבתיהם של המקומים (אותם הם מפנים, כמובן, לטובת האורחים), אזי בפסח הדבר עשוי להיות בעייתי למדי, כיוון שהמקומיים לא מכשירים, כמובן, את ביתם לכבוד האורחים. עם זאת, יש עדיין די והותר אפשרויות לינה מצוינות, כמו מלון הבוטיק הממוקם ברחוב פושקינה המרכזי במרחק דקות ספורות מציונו של רבי נחמן. במלון 49 חדרים ויש בו חדר אוכל, כמו גם מקווה טהרה לגברים. אפשרות נוספת היא מלון אוהלי שלום בו יש 50 חדרים, כמו גם סאונה וספא. בנוסף, תוכלו לבחור גם במלונית "פנינת אומן" בה קיימים שני מתחמי אירוח המיועדים לזוגות, בודדים וקבוצות, במרחק 200 מטרים בלבד מהציון.

האבטחה

במועדים בהם יש מבקרים רבים בעיר וסביב הציון, דואגים האחראים לאבטחה מקסימלית. גם השנה, יוצבו שומרים אוקראיניים לצד מתנדבים מחסידי ברסלב שתפקידם יהיה לסייר ברחובות הסמוכים לציון ולהבטיח שהשקט נשמר, אין גניבות ואין גילויי אנטישמיות כלפי יהודים.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.