מה יש לעשות מסביב לאומן?

 

רבבות תיירים יהודים מגיעים לאומן מכל קצוות העולם, אל קברו של רבי נחמן מברסלב, הקבור בעיירה. אם אתם מתכננים טיול דומה בקודש הקודשים של חסידות ברסלב ורוצים לשלב במסעכם גם כמה יעדים קרובים ולחוות את הקסם המיוחד של אוקראינה – הנה כמה המלצות שיסייעו לכם בכך.

אבל קודם כל: חשוב שתדעו

סביב אומן יש לא מעט עיירות וכפרים ציוריים ואין ספק שכל אחד מהם יגרום לכם ליהנות מחוויה אותנטית, אך היעדים הבאמת מעניינים של אוקראינה הממוקמים בסמוך לאומן, נמצאים במרחק של כ-3 שעות נסיעה ממנה. חשוב לדעת כי באוקראינה העצומה, מדובר במרחק ממוצע וסביר.

  1. נסיעה לז'יטומיר

העיר ז'יטומיר ממוקמת במרחק של כ-3 שעות נסיעה באומן, ויש בה כמה וכמה אתרים מעניינים לביקור.

  • קבר ר' אהרון מז'יטומיר – נתחיל במקום החשוב ביותר – קברו של ר' אהרון מז'יטומיר, אליו מגיעים יהודים להשתטח מכל רחבי העולם. ר' אהרון היה תלמידו של רבי לוי יצחק מברדיטשב, סנגורם של ישראל, ונקרא גם "תולדות אהרון". הקהילה היהודית בעיר, על אף שהיא לא גדולה, מציעה אירוח נעים במקום, אוכל כשר, נסיעות לקברי צדיקים סמוכים ועוד.
  • פארק גגרין – חובבי הטבע שבכם חייבים לבקר בפארק היפהפה הזה, הממוקם במרחק של 1.5 ק"מ מהעיר, על גדות נהר הטטריב. בפארק המיוחד תוכלו להתרשם ממבחר עצום של צמחים אקזוטיים, לטייל לאורכו של גשר תלוי מעל הנהר וגם לבקר בטירת נהר טטריב. בחודשי הקיץ הפארק רוחש פעילות ומציע שייט בנהר בסירות משוט, פארק שעשועים, תיאטרון קיץ וגם אם תחליטו להגיע ולא לעשות בו דבר אלא רק ליהנות מהמרחבים הירוקים – ההנאה מובטחת.
  1. ברדיטשב

זוהי העיר הגדולה ביותר במחוז ז'יטומיר, והיא ממוקמת במרחק של 40 ק"מ מהעיר ז'יטומיר – כך שתוכלו לשלב בין שני המקומות ביום טיול אחד. המרחק מאומן לברדיטשב גם הוא אורך כ-3 שעות, והוא שווה כל קילומטר. בעבר ריכוז היהודים בה עמד על כ-80%, אך לצערנו, אחרי השואה הקשה התמעטה כמות היהודים והיום הקהילה היהודית במקום קטנה מאוד – אך הקסם עדיין נשאר.

כאן, בעיר האוקראינית, קבור רבי לוי יצחק מברדיטשוב, סנגורם של ישראל. השפעתו על החסידות והיהדות כולה הייתה כה גדולה, שעד היום פוקדים את קברו רבבות יהודים, מרבים באהבת חינם ומגיעים לבקש ולהתפלל. קברו של רבי לוי יצחק נמצא בבית הקברות היהודי העתיק בעיר, והוא חוויה מרתקת בפני עצמה.

  1. קייב

עיר הבירה של אוקראינה ממוקמת במרחק שעתיים וחצי בלבד מאומן, והיא מציעה חוויה מעניינת במיוחד. לא משנה מהם תחומי העניין שלכם, אם אתם רוצים לבקר באתרי יהדות עתיקים, במרכזי תרבות רוחשים או פשוט לספוג את אווירת העיר אל קרבכם – תוכלו לעשות זאת בקלות. כמה מהאתרים שלא כדאי לפספס: בית הכנסת המרכזי בקייב, ביקור ברחוב הראשי "חרישאטיק" בו יש מגוון רחב של חנויות מכל העולם וביקור ב"באבי יאר", גיא ההריגה בו נרצחו אלפי יהודים במהלך השואה.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.