רוצים לטוס לאומן? קבלו כמה טיפים לטיסה

אין ישראלי שלא שמע על הטיסות הפופולריות לאומן שבאוקראינה. רובנו שמענו עליהן כנראה בהקשר של ראש השנה, אז פוקדים את העיר האנונימית-יחסית הזו מאות אלפי חסידי ברסלב, וסתם אנשים שרוצים לחגוג את החג באווירה המיוחדת של המוני האנשים הפוקדים את קברו של רבי נחמן מברסלב. עם זאת, ישנם לא מעט אנשים שמעוניינים להגיע לאומן לא רק בראש השנה, וגם עבור אלו שרוצים להגיע בראש השנה הבלאגן בתחום יכול לעשות כאב ראש. לכל אותם אלה, באנו לעשות סדר.

איך מגיעים לאומן?

כאשר מדברים על אומן טיסות הן הדרך היחידה להגיע לשם, אך לצערנו אלו לא מספיקות. אומן היא עיר קטנה, וככזו אין לה שדה תעופה משלה. טיסות לאומן נוחתות בקייב הבירה (בשדה התעופה הבינלאומי בוריספול – KBP, הגדול ביותר באוקראינה) או באודסה שלחוף הים השחור, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, ומשם נוסעים בשלל אמצעים לאומן, המרוחקת כ-240 ק"מ מקייב וכ-265 ק"מ מאודסה. את הדרך הזו ניתן לעשות במיניבוסים שאותם מפעילים חברות התיירות הרבות הפועלות על הקו הזה (בייחוד בתקופה שלפני ראש השנה), מוניות פרטיות או אפילו נסיעה פרטית באמצעות אובר. רק שימו לב שאתם משלמים סכום הגיוני עבור הנסיעה הזו, שאורכת כ-3-4 שעות בדרך כלל.

הגעה לאומן טיסות ומחירים

מעטים היעדים שהפופולריות שלהם קופצת כל כך ביום כל כך ספציפי בשנה. חברות תעופה, חברות אוטובוסים, מלונות ואפילו שירותי התיירות האוקראיניים, כולם עוקבים אחרי לוח השנה העברי ויודעים מתי חל השנה ראש השנה. כבר חודש קודם (ואפילו יותר) מתחילים מחירי כרטיסי הטיסה לעלות בצורה משמעותית, והם יכולים לרשום עליה של מאות (ואפילו אלפי) אחוזים בפרק זמן קצר ביותר. הקווים לקייב ולאודסה, המופעלים על ידי אל על, חברת התעופה הלאומית של אוקראינה (Ukraine International) וחברות נוספות, הופכים לעמוסים ביותר בתקופה הזו של השנה.

עבור מי שרוצה לחסוך מבלי לטוס לאוקראינה שבועות רבים לפני ראש השנה, בשנים האחרונות פותחו האפשרויות של נחיתה בערים אחרות באוקראינה ואפילו במדינות שכנות, כאשר מהיעדים המרוחקים הללו לוקחים מיניבוס או מונית ישירות לאומן. מדובר על נסיעה ארוכה בהרבה שיכולה להיות מתישה עבור הרבה אנשים, אבל רבים מעדיפים לבחור בה בכל זאת בשל החיסכון שיכול להגיע למאות רבות של דולרים.

אז מה עושים כדי לחסוך?

אחת הדרכים הנפוצות ביותר לחסוך בעלות הכרטיס לאומן (שוב, בהנחה שטסים לראש השנה), היא לקנות את הכרטיס מראש. אל תצפו לכרטיסים זולים, הכרטיסים מקבלים מחיר יקר מראש (חברות התעופה עוקבות אחרי הלוח העברי, זוכרים?), אבל הם עדיין יהיו זולים משמעותית מאשר אלו שתקנו ברגע האחרון. דרך אחרת היא לקנות כרטיסים דרך קבוצות רכישה. קבוצות כאלו מתארגנות בשלל פורומים, ומאפשרות קנייה קבוצתית של כרטיסים שיכולה להוזיל את הכרטיס גם היא.

אנו מאוד מקווים שחידשנו לכם על המדינה של רבי נחמן. אז אם אתם מחפשים בית מלון באומן, או לטוס לאומן ראש השנה. עכשיו אחרי שאתם מכירים את אוקרינה ואומן יותר טוב תדעו היכן להתעדכן על חדשות אומן.